Jouw succesvolle klantevent

Ben jij wel eens bij een klant event geweest? Waarschijnlijk wel en anders heb je er vast weleens verhalen over gehoord. Sommige bedrijven halen alles uit de kast voor hun event en dan is het geweldig. Andere bedrijven gebruiken klantevents juist weer om te vertellen hoe geweldig ze zijn en dan is het saai. Dat is jammer, want een goed klantevent kan er echt voor zorgen dat je jouw huidige klanten blij en tevreden houdt of prospects aan je bind.


Maar hoe wordt mijn klant event een succes?

Moet je een presentatie geven over je bedrijf of een bijeenkomst organiseren met een spreker? Wat is de perfecte verhouding tussen het eigen bedrijf presenteren en iets leuks doen? Dit zijn uiteraard allemaal lastige vragen en hier is geen éénduidig antwoord op. Wel is het duidelijk dat jouw klant wanneer hij naar jouw event komt graag wat mee terug neemt. We bedoelen hier niet alleen een fysiek momentum van de dag. Het gaat er vooral om dat hij niet langs is gekomen om een sales pitch te horen van wat jouw bedrijf doet en ook niet om zich vol te stoppen met drank en hapjes. Jouw klant heeft het druk en vindt het daarom leuk om iets te leren op jouw event. En oké, Die fles wijn mee naar huis maakt het event natuurlijk niet minder leuk.



Maak jouw Klant event een succes met smaak

Een mooi voorbeeld van een goed klantevtent is een wijnproeverij. Veel mensen lusten na een lange werkdag wel een glaasje wijn. Zeker wanneer ze nieuwe smaken kunnen uitproberen. Als je dit laat doen door een goeie sommelier, die echt wat kan vertellen over de verschillende geuren en smaken van de wijn, dan merk je al gauw dat jouw klanten het interessant vinden om wat bij te leren. Tijdens het proeven is er altijd ruimte om met elkaar in gesprek te gaan en doordat ieder mens wijn anders ervaart, zal je merken dat jouw klanten direct iets hebben om met elkaar te bespreken.


“Ruik jij ook mango in de wijn of meer Citrus” of “ik dacht dat ik Chardonnay niet lekker vond, maar deze is zo anders dan ik gewend ben”


Het ijs is gebroken en jouw personeel kan aan de slag. Ze kunnen een band opbouwen met jouw klanten of die prospect.

Zo heeft Talent Enterprise recentelijk samen met ons een wijnproeverij georganiseerd voor haar klanten. Dit was een proeverij met Franse wijnen uit de Langdoc streek in Zuid-Frankrijk, een mooie plek met veel zon waar je kan genieten van een mooie vakantie en geweldige wijnen. Het event was een groot succes, want alle klanten van Talent Enterprise hebben het erg naar hun zin gehad. Het personeel van Talent Enterprise kreeg zo de mogelijkheid om goed te netwerken.



Niels van talent zegt zelf

“Onlangs hebben we voor de tweede keer een wijnproeverij georganiseerd voor onze relaties en het was wederom een succes. We organiseerden dit samen met Napkins, waar de proeverij plaats vond, en Saudade die de wijnen verzorgde. Het was een fijne samenwerking. We kregen goede ideeën van zowel Napkins als Saudade, maar konden ook wel echt ons eigen stempel op de avond drukken. De wijnen waren heerlijk en mooi gecombineerd met de hapjes. Het was zelfs zo gezellig dat iedereen tot het eind (en sommige zelfs nog iets langer) bleef. We hebben toen maar voor alle mensen die honger hadden kroketten gemaakt. Dat was een leuk einde van de avond.”



Laat je ontzorgen

Ben jij gevraagd om een klant event te organiseren en wil je kijken wat er mogelijk is, dan helpen wij je graag. Dan zorgen we er samen voor dat jouw klantevent er eentje wordt waar klanten graag nog eens komen.

Anderen bekeken ook